söndag 15 november 2009

Så jävla tråkigt

Ibland har jag så tråkigt. Då brukar jag irca lite. Göra lite högkvalitativ design och lyssna på framtidsmusik. Ibland lagar jag mat. Sitta i duschen och fritt och högt förklara kända klassiska filosofier riktigt länge är en favvis. De dagarna är skitnice. Jag älskar de dagarna. Dagar då jag gör saker för att slippa ha tråkigt. Ibland sover jag hela natten om jag är riktigt uttråkad. Har jag sådär supertråkigt går jag ut och går i skogen. Tittar på träd och byggnader. Kanke flyger en fågel förbi. Kanske ritar jag lite. Blir det trista outhärdligt läser jag en riktigt bra ointressant bok (telefonkatalogen tex) eller så skriver jag korta kärnfulla noveller som ingen får läsa. Eller dikter som ingen får läsa. Har jag riktigt aptråkigt går jag till systembolaget och köper ett snyggt vin och bjuder hem vänner på långa trevliga samtal kring filosofi och god mat. Vid kod röd går jag och tittar på billig konst. Mindre spännande än så är inte mitt liv för tillfället. Jag älskar Kaisa-Leena. Det var med all sannolikhet det jag ville ha sagt. Det är manligt att vara jag. Testa.