fredag 13 november 2009

Riktigt Internet:

Laxenboy
2008-12-14, 01:14

Jag har egentligen inte gjort någon större efterforskning i ämnet, så jag tänker att jag börjar här :)

Det är nämligen så att jag var som helst, när som helst kan frambringa köldkänslor i min kropp genom att bara koncentrera mig på skulderblads-partiet och hela kroppen skälver sedan till tillsammans med en rysning. Det hela sprider sig på någon sekund ner i svanskotan och upp i nackhöjd och försvinner sedan på ca två till tre sekunder och ger en sjukt behaglig känsla. Det hela resulterar i att jag vidare kan frambringa gåshud på mina armar och på andra ställen man oftast får gåshud på när man fryser.

Jag brukade för det mesta göra detta inför polarna i bastun och de fattade inte hur jag i den värmen kunde tvinga fram gåshud (som är förknippat med kyla) i en överhettad bastu.

När jag var yngre blev jag väldigt trött av att kanske 15-20 på följd göra detta.

Någon annan som kan göra detta eller liknande? Vad kan det tänkas bero på rent kroppsligt? Jag anser att det hela sker på både ett fysiskt och ett psykiskt plan.